امام جمعه ابرکوه:این حق طبیعی هر نقّاد است که نقطه نظرات موافق و مخالف را نقد کند

در پی درج نامه مدیر مسئول ماهنامه سلام ابرکوه به امام جمعه ابرکوه، جوابیه ای در سایت نماز جمعه ابرکوه منتشر شده است که عینأ در زیر می آید:

آقای احمدی پور مسئول دفتر امام جمعه اظهار داشته است ، این نامه تاکنون(۲۲/۶/۹۰) به دفتر نرسیده اما ، امام جمعه محترم نامه را روز گذشته در ماهنامه ملاحظه کرده و دراین خصوص گفته اند : این حق طبیعی هر نقّاد است که نقطه نظرات موافق و مخالف را نقد کند و ماهنامه سلام ابرکوه چون جایگاه قانونی دارد ، مثل دیگر نشریه ها حق نقد دارد اما نظرات شفاهی و کتبی بنده براساس خیرخواهی است.چون معتقدم تندروی چه از ناحیه جناح راست یا چپ باشد ، سرانجام مطلوبی ندارد و چاپ نامه توسط افق نیزمربوط به تصمیم خودشان و شورای اسلامی شهر است.

از طرفی گاهی استنباط غلط در برداشت موجب سوءتفاهم می شود.مثلا در متون فقهی (مانند کتاب مکاسب مرحوم شیخ انصاری میخوانیم که وقتی (همچون دیگر فقهاء)نظرات فقهی را نقد می کند ، پس از نقل نظر فقیهی می فرماید: و هذاالقول مدفوع لانَّ….

این نظریه مدفوع(دفع شده و مطرود)است به دلیلی که بیان می کند…

حالا نباید از این کلمه به عنوان تعبیرعوامی برداشت کرد که کلمه رکیک و غیر متداول است.بازهم بر این نظرم که دفاع از عناصر فراری و پناهنده شده به دامن دشمنان قسم خورده و تجلیل اخلاقی از اعضای گروهک نهضت آزادی که به تعبیری عوام فهم ، مطرود امام(ره) بودند ، قابل قبول نیست.

به گفته رئیس دفتر ، امام جمعه ابرکوه در اظهار خود افزوده است ، ماهنامه سلام ابرکوه یا هر نشریه ای که قانونی است چنانچه به نیازها و اولویتها بپردازد و از وجوه مشترک با اپوزسیون و معاندین فاصله بگیرد مورد حمایت ما است و بنده تاکید می کنم کسی حق ندارد خورده حسابهای شخصی خود را بنام حمایت از امام جمعه با این نشریه تصفیه کند.

چون بنده نیاز به حمایت ندارم بلکه تذکراتم حتی برای دولت و دولتمردان نیز به جای خود بوده و هرکس از مسیر ولایتمدارانه زاویه گرفت به او نصیحت می کنم و مقوله های سخیف سیاسی نیز مانند نامه پراکنی یا شبنامه یا حرکت ایذائی که اشاره کرده اند ، از ناحیه هرکس اگر خدای نخواسته انجام گرفته یا انجام گیرد محکوم است و آنرا اقدامی جوانمردانه نمی دانم.

زیرا کشور فرهنگ و نظام و قانون دارد و مردم ما دارای بلوغ فکری و سیاسی هستند و نباید کسی حتی با مخالف خود هم حرکت ایذائی داشته باشد.

به گفته آقای احمدی پور امام جمعه ابرکوه افزوده است : در آستانه انتخابات مجلس هستیم و فقط مایل هستیم تنور انتخابات داغ باشد ، نه اینکه روزنه به روی بدخواهان گشوده شود ، پس چه بهتر که همه با هم به مصالح نظام و انقلاب و کشور بیندیشیم و ید واحده باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا